بهترین مرکز شنوایی سنجی نوزادان در اصفهان

کلینیک شنوایی سنجی ماهان سمعک مجهزترین و بهترین مرکز شنوایی سنجی نوزادان در اصفهان می باشد که به صورت تخصصی با هماهنگی شما انواع تست شنوایی سنجی را در محل کلینیک و یا زایشگاه و یا منزل برای نوزادان عزیز توسط پرسنل شنوا سنج متخصص و مجرب با مناسب ترین قیمت انجام می دهد.

مجهزترین مرکز شنوایی سنجی نوزادان در اصفهان
ماهان سمعک بهترین مرکز شنوایی سنجی نوزادان در اصفهان

خدمات کلینیک شنوایی سنجی نوزادان در اصفهان

بهترین کلینیک شنوایی سنجی نوزادان در اصفهان با نام مرکز شنوایی سنجی ماهان سمعک با نزدیک به بیست سال سابقه خدمت به مردم عزیز اصفهان به آدرس

شعبه مرکزی : شهر اصفهان – خیابان بزرگمهر – ابتدای خیابان هشت بهشت غربی – روبروی داروخانه دکتر چاهی چی – ساختمان پزشکی فدک – واحد ۱۰۳

و شعبه شهرضا : نرسیده به چهار راه حکیم فرزانه ، جنب بانک ملی خیام ، مجتمع قمر بنی هاشم به ارائه خدمت به همشهریان عزیز مشغول است .

در این مرکز خدمات مختلفی همچون شنوایی سنجی نوزادان، شنوایی سنجی کودکان، شنوایی سنجی بزرگسالان، تجویز سمعک، فروش سمعک، تنظیم سمعک، تعمیر سمعک، قالب گیری گوش و فروش انواع لوازم جانبی سمعک ارائه می شود.

بهترین مرکز شنوایی سنجی نوزادان در اصفهان

طبق بررسی آمارها از هر ۱۰۰۰ نوزاد یک نوزاد به کم شنوایی یا ناشنوایی مبتلاست و بهترین زمان برای تشخیص و شروع اقدامات درمانی، سه ماهه اول تولد است. این زمان زمان طلایی برای پیشگیری و درمان بیماری های مادرزادی و ژنتیک می باشد. به همین خاطر غربالگری هایی در زمان بدو تولد نوزاد انجان می شود. مثل غربالگری هایپو تیروئید که عملکرد تیروئید نوزاد بررسی میشود و یا تست شنوایی سنجی که میزان شنوایی نوزاد اندازه گیری می شود.

معرفی دو روش جهت انجام شنوایی سنجی نوزادان در اصفهان

جهت اندازه گیری میزان شنوایی نوزاد به چند روش مختلف اقدام می شود که در ادامه این روش ها را برای شما توضیح می دهیم.

در حال حاضر تست شنوایی سنجی نوزادان در اصفهان به دو روش مختلف انجام می شود که عبارتند از:

۱ – OAE : یکی از روش های مورد استفاده جهت اندازه گیری میزان شنوایی نوزاد روش OAE می باشد که وضعیت سلامت حلزون گوش را مورد بررسی قرار می دهد.

۲ – AABR: یک روش دیگر مورد استفاده برای اندازه گیری میزان شنوایی نوزاد روش AABR هست که به بررسی سلامت ساقه ۸ تا ساقه مغز می پردازد.

هر دو روش فوق بدون درد و بی خطر هست در هر دو روش فوق بهتر است کودک در حالت خواب باشد، در این صورت زمان انجام این تست ها ۱۰ الی ۱۵ دقیقه طول می کشد.

جهت آگاهی از قیمت سمعک با بیمه اینجا کلیک کنید.

روش های مختلف شنوایی سنجی نوزادان در اصفهان

بهترین زمان برای انجام تست شنوایی سنجی نوزادان

بهترین زمان برای انجام تست شنوایی سنجی نوزادان حداقل هفتاد و دو ساعت تمام یعنی سه روز تمام تا هفتمین روز پس از تولد می باشد. این زمان به عنوان زمان طلائی برای شناخت بیماری های ژنتیکی و مادرزادی نوزادان است.

شرایطی که ریسک وجود مشکلات شنوایی برای نوزاد بالاتر است:

  1. سابقه وجود کم شنوایی در خانواده
  2. ازدواج فامیلی
  3. استفاده ار داروهایی مثل جنتامایسین و استرپتومایسین توسط مادر در دوران بارداری
  4. زردی نوزادی بالای ۲۰ و یا تعویض خون نوزاد
  5. نارس بودن نوزاد و وزن زیر ۱.۵کیلوگرم
  6. بستری شدن در بخش NICU بیشتر از ساعت
  7. استفاده از داروهای خانواده آمینوگلیکوزیدها توسط نوزاد از جمله جنتامایسین، نئومایسین، کانامایسین، استرپتومایسینو…
  8. تشنج نوزاد
  9. ضربه به سر
ماهان سمعک بهترین شنوایی سنجی نوزادان در اصفهان
شنوایی سنجی نوزادان در اصفهان در محل کلینیک،منزل یا بیمارستان

در حال حاضر در کشور ایران در شهرهایی که بافت اجتماعی بومی دارند سابقه وجود کم شنوایی بستگان خانوادگی و ازدواج فامیلی بیشترین در صد احتمال مشکلات شنوایی در بدو تولد است.

تکرار تست شنوایی سنجی نوزادان در اصفهان

نوزادی که در هر دو تست سالم باشد نتیجه PASS یا قبولی در جواب آزمایش دریافت می کند و این بدین معناست که سیستم شنوایی نوزاد فعلا سالم است. و در صورتیکه نتایج لازم را کسب نکند، جواب آزمایش REFER یا ارجاع خواهد بود. و این به معنای عدم قبولی در تست سلامت شنوایی خواهد بود.

در صورت عدم قبولی نوزاد در آزمایش دلایل گوناگونی برای این امر متصور می شود، و صرفا به معنای کم‌شنوایی نوزاد نمی‌باشد. یکی از دلایل شایع رد شدن در غربالگری شنوایی نوزادان وجود مایع آمنیون در مجرا گوش خارجی و گوش میانی نوزاد است. مایع آمنیون مانع از رسیدن تحریکات صوتی تستهای OAE و AABR به حلزون و عصب گوش می‌شوند. این مشکل بیشتر در نوزادانی که بلافاصله پس از تولد تست می‌شوند، دیده می شود.

متاسفانه امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!